Målen med vårt utvecklings- och förbättringsarbete är att:
- du som patient ska bli bra bemött när du har kontakt med vården.
- du ska uppleva en välorganiserad och helhetsorienterad process utan onödig väntetid i samband med utredning och behandling.
- du som patient ska få medicinsk behandling av god kvalitet.
- du som patient ska få rätt läkemedel.
Vi arbetar med detta genom att:
- vi analyserar möjliga risker innan förändringar görs, men också hur och varför misstag har begåtts vid ett större tillbud, så att det inte ska hända igen.
- vi leder och följer upp vårt arbete som en lärande organisation
- vi tillvaratar erfarenheter från patient- och närståenderepresentanter vid utveckling och förbättring av vården
- vi arbetar med hela vårdkedjan, där helheten utgörs av alla ingående delar
- vi identifierar och utreder grundorsaker till problem för att sedan förebygga och korrigera
- vi fattar beslut och vidtar åtgärder baserade på tillförlitlig och analyserad fakta
Hade du nytta av innehållet på denna sida?
Skicka gärna förslag till oss på hur sidan kan förbättras
Tack för din återkoppling!
Senast uppdaterad: den 6 september 2021