1177 e-tjänster
Med 1177s e-tjänster kan du se personlig vårdinformation och kontakta vården på ett säkert sätt. Du får också en möjlighet att vara delaktig i din egen vård. Du når e-tjänsterna genom att logga in på 1177.se. Du kan också nå dem via din mottagning - antingen på regionorebrolan.se eller 1177.se.
Missa inget - aktivera aviseringar i 1177
Det är viktigt att du lägger in dina kontaktuppgifter och aktiverar aviseringar i e-tjänsterna på 1177.se. Du får då ett sms eller e-post när en mottagning skickar ett svar eller meddelande till dig i e-tjänsterna.
För att logga in på 1177.se och använda e-tjänsterna behöver du ha ett svenskt personnummer och en e-legitimation, antingen antingen Bank-id, Mobilt bank-id, Freja e-id plus eller Telia.
Du kan inte logga in på 1177.se med bankernas Mobilt Säkerhets-id eller motsvarande e-legitimationer med lägre säkerhet.
E-tjänster kopplade till en mottagning eller enhet
Det finns olika typer av e-tjänster. Vissa är kopplade till en särskild mottagning, vårdcentral eller enhet.
Du hittar e-tjänsterna som är kopplade till den vårdcentral du är listad på när du loggar in på 1177.se.
För alla andra mottagningar och enheter är det enklast att surfa till deras webbsida (antingen här på regionorebrolan.se eller på 1177.se under Hitta vård) så ser du vilka e-tjänster mottagningen erbjuder.
Det här kan du göra när du har loggat in på 1177.se
Support och vanliga frågor om 1177 e-tjänster
Innan du ringer supporten - ta gärna en titt på vanliga frågor. Ofta hittar du svaret här: Vanliga frågor och svar om e-tjänsterna
Hade du nytta av innehållet på denna sida?
Skicka gärna förslag till oss på hur sidan kan förbättras
Tack för din återkoppling!
Senast uppdaterad: den 15 juni 2023