Vårdcentralsjouren i Örebro flyttar

Publicerad: 2024-10-18 08:00

Från och med tisdag 22 oktober finns vårdcentralsjouren i Örebro på Skebäcks vårdcentral. Tidigare har jouren funnits på Nygatan 7.

Skebäcks vårdcentral.

Ny adress – allt annat är som vanligt

Om du blir sjuk på kvällen eller under helgen och inte kan vänta till nästa vardag, ringer du som vanligt 1177 för rådgivning och tidsbokning.

Till vårdcentralsjouren i Örebro hör du som bor i Örebro och Lekeberg. På vardagar kommer även du som är från södra länsdelen då vårdcentralsjourerna Örebro och Söder samarbetar.

Provtagning på vårdcentralsjouren upphör

Möjligheten att boka tid för provtagning på vårdcentralsjouren upphörde 1 september. Du bokar som tidigare provtagning på vårdcentral.

Asyl- och invandrarhälsan flyttar

Samma dag 22 oktober flyttar asyl- och invandrarhälsan till Storgatan 28, där vaccinationsmottagningen har lokaler i dag.

Senast uppdaterad: den 18 oktober 2024