Förbättra och utveckla vården
Patienters synpunkter på vården är en viktig källa för att ständigt förbättra vården. Genom att delta i Nationell Patientenkät har patienter möjlighet att berätta om och svara på frågor rörande sina erfarenheter och upplevelser av vården. Resultaten används för att förbättra och utveckla vården utifrån ett patientperspektiv. Resultaten är också underlag för jämförelser mellan vårdenheter och ett redskap för styrning och ledning.
Jag vill rikta ett stort tack till alla som besvarat den nationella patientenkäten. Era svar är viktiga delar i psykiatrins utvecklingsarbete och det är mycket värdefullt att få ta del av de synpunkter som kommer från er som har mött oss i olika vårdsituationer, säger Karin Haster, områdeschef Område psykiatri.
Information om nationella patientenkäten
Hade du nytta av innehållet på denna sida?
Skicka gärna förslag till oss på hur sidan kan förbättras
Tack för din återkoppling!
Senast uppdaterad: den 16 augusti 2024