Du är på Region Örebro läns webbplats.

Region Örebro län Region Örebro län
Sök

Webbgruppens bemanning

V 25 jobbar hela webbgruppen utom Ewa (Ullis ledig 20/6)

v 26 jobbar hela webbgruppen utom Jens

v 27 jobbar Camilla, Anna och Ewa (ej ons)

v 28 jobbar Camilla och Ewa (ej ons)

v 29 jobbar Ewa (ej ons)

v 30 jobbar Ewa (ej må), Camilla jobbar må-tis

v 31 jobbar Ewa (ej ons)

v 32 jobbar hela webbgruppen utom Camilla

Andra webbare inom RÖL i tjänst under sommaren

Kommunikatörer i tjänst under sommaren

Basuppdraget för alla i webbgruppen HS

  • Vittjar mejlkorgen webbredaktion-hs. Bedömer hur bråttom ärendet är och besvarar/skickar vidare/löser ärendet.
  • Kan publicera nyheter och nyhetspuffar på regionorebrolan.se, Vårdgivarwebben, intranätet och 1177.se.
  • Kan redigera befintligt innehåll på regionorebrolan.se inklusive underwebbar, Vårdgivarwebben, intranätet och 1177.se.
  • Kan supporta redaktörer och användare med att avhjälpa vanliga och okomplicerade fel, vägleda dem till lathundar och rutiner och ta hand om deras ärende och reläa det till rätt person.
  • Kan lägga krismeddelanden och driftmeddelanden på samtliga webbar och intranätet.
  • Kan uppdatera kontaktuppgifter då det är väldigt bråttom på samtliga webbar och intranätet.
  • Har kunskap om vilka redaktörer/administratörer som ansvarar för att uppdatera vilket innehåll på webbarna/intranätet så att man kan hänvisa rätt.

Intranätet

Intranätet har ett katastrofmeddelande som visas på samtliga datorskärmar inom hela Region Örebro län - från persondatorer till röntgens bildskärmar. Därför får denna inte användas om inte TIB uttryckligen gett order om detta. 

I normalfallet används istället en kombination av Aktuelltrutan och nyhet/driftmeddelande (om det rör driftstörningar).

Aktuellt på startsidan

Nyheter

Driftmeddelanden

Krismeddelande intranätet

Externwebbarna

På externwebbarna används funktionen Alert för att uppmärksamma besökare på en händelse. 

Alert (krisbanner) på externwebbarna

Presskommuniké och uppföljande presskommuniké

1177.se

 

Under sommaren ligger vårt fokus inte på att skapa nytt innehåll utan på att redigera befintligt innehåll som inte kan vänta till efter sommaren. Detta pga att sakkunniga som behöver kontrollera innehållet innan publicering oftast inte är på plats. 

Intranätet

Olika sätt att redigera på intra

Styrande dokument som inte ligger i Platina ännu (obs! Styrande dokument ska alltid skyndsamt läggas in i Platina men om det är mkt bråttom kan vi hjälpa till att publicera dem tillfälligt på detta sätt)

Alla lathundar intra

Externwebbarna

Bilder

Kontaktuppgifter på våra webbplatser

Dokument

Visa och återta tidigare versioner av en sida

1177.se

Alla lathundar

 

Kontaktvägar till vården på patientwebben och 1177.se

Under sommaren skapas inga nya enheter eller funktioner i KOLL med undantag av Lindesbergs vårdcentral är driftsättningar är pausade och sådant får vänta till hösten. 

Google har fel kontaktuppgifter till en verksamhet

KOLL: Tillfälliga sammanslagningar och stängningar av verksamheter

Kontaktuppgifter på våra webbplatser

Koordinater, besöksadresser & vägbeskrivningar att ange i KOLL

På bokningssidan på 1177.se samt på vårdcentralernas sidor/kontaktkort finns det länkar som går till Mittvaccin. Om det skulle vara några frågor/problem kring dessa går det bra att höra av sig till Jens Krohn. När han har semester v.26 + v.29-31 mejla istället till: Support Mittvaccin

Intranätet

Behörighet till chefens ord görs till Servicecenter via Easit, telefon eller mejl. Obs att du behöver skicka med vilken sida i strukturen det gäller. 

Vem är redaktör, innehållsansvarig och KOLL-admin?

Redaktörer, innehållsansvariga och KOLL-administratörer

Lägg ett ärende direkt i Easit: https://easitlovs.orebroll.se/selfservice/Item/moduleId/1003/new/selfservicesupportfelanmalan?chrome=false

eller mejla servicecenter@regionorebrolan.se

Om det är akut, ring Servicecenter 260 00

Om något kraschar för 1177.se inklusive kontaktkort, listningstjänst och allt annat. Följ instruktionerna på den här sidan och löser det inte problemet, logga in i Ineras kundportal och skapa ett ärende. 

Första gången du lägger ett ärende behöver du skapa en användare. 

Anmäl fel (inera.se)

Hade du nytta av innehållet på denna sida?

Senast uppdaterad: den 25 juni 2024